Start et nytt emne
Ikke Tatt

Vedlegg i forbindelse med anmodninger

Forvalter som har VRI her i Rogaland, minte meg på en ting:

 

Hennes meglere anmoder om 3-5 utbetalinger pr år på et tilsagn.


Det vi "irriterer" oss litt over er at når megleren knytter til et vedlegg til den første anmodningen, så blir dette vedlegget med også på de neste anmodningene om utbetaling. Det oppleves forvirrende og rotete. Vedlegget bør kun vise på den aktuelle anmodningen.

 

Er dette noe som er vurdert av dere i gruppen?

 


Svar fra brukerstøtten:


Hei,

Dette har ikke vært diskutert i brukerrådet og har heller ikke fått noen "klage" på dette fra andre så langt.  Det betyr for øvrig ikke at det fungerer perfekt i dag.

Jeg kan legge det inn som et forslag og forelegge dette for brukerrådet ved neste korsvei. Inntil videre må dere nok "irritere dere".

 

Vedleggene som vises på anmodning er pr. design vedlegg knyttet til prosjektet som helhet uavhengig av hvilken konkrete delutbetaling de er lastet opp på.  Dette betyr mao :

(1) alle vedlegg lastet opp under utfylling av opprinnelig søknad og utfylling av anmodninger, er tilgjengelig fra startsiden til prosjektet

(2) alle vedlegg lastet opp på anmodninger (nr 1, nr 2 etc. ) vises alltid på alle anmodninger/utbetalinger, mao. vil dere kunne gå inn på hvilken som helst anmodning og finne f.eks. firmaattest dersom den er opplastet på en anmodning

(3) søker vil under utfylling av anmodning nr 2 se hvilke vedlegg som ble lastet opp på forrige anmodning og evt. kun legge til nye nødvendige vedlegg

 

 

Det som irriterer dere her er "by-design" funksjonalitet og reduserer opplasting av duplikater på regnskap/attester/statusrapporter som vedlegg.

 

Nå vet jeg ikke helt hvordan dere håndterer vedleggene som kommer, men på selve anmodning ser dere jo bl.a. dato for opplasting som indikerer hvilken anmodning de er lastet opp på.


 


1 person liker denne ideen
Logg inn eller Registrér publiser en kommentar